Duyuru

Gizle
No announcement yet.

öldüren ahtapot,bıçakla gelen hayat

Gizle
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • öldüren ahtapot,bıçakla gelen hayat

    Bu yaz başladım dalma işlerine.. önce zıpkın,sonra elbise derken sardırdık, ekim ayı hala didim civarında dalıyorum.. bu arada gördüğüm balıkadamlara yanaşıp bilgi edinmeye çalışıyorum.. bir abinin dalmaya hazırlanırken giyinmesini ve malzemelerini incelemekteyken bacağına taktığı bıçak takımını görünce içimden offf çektim.. bi de buna mı para vericez şimdi.. gerekli olup olmadığını sordum.. 20 yıldır daldığını ve denizde asla bıçaksız bulunmayacağını söyledi bana.. ben de pek net bir cevap olmamasına rağmen irkildim ve o gün gidip en ucuz bıçak takımını aldım (23 euro).. ertesi gün mavişehir mendireğinin ucundan suya girdim.. eskiden bu sitenin pis su giderini açığa götüren bir boru var.. boruyu takip ederek devam etmekteyim.. su altında eklemelerle döşenmiş borunun yanlarında fazladan parça borular atılmış dipte duruyorlar sağda solda.. birinin tam ağzında 2-3 kiloluk irice bir ahtapot gördüm.. yaklaşık 2-2.5 metre derinlikte.. daldım ve acemiliğin vermiş olduğu heyecan ve bilgisisizlikle ahtapotun kafasına tetik çektim.. şiş ahtapotu delip borunun içine doğru gitti.. ahtapot da içeri doğru girdi ve kuvvetlice borunun çeperlerine vantuzlanınca şişle beraber içeriye yapıştı.. baya bi uğraştım itip çektim nafile.. nefesim tükenmeye başlayınca şişi bırakıp yüzeye çıkarken birden ayak bileğime ve palete dolanmış şişe bağlı ipin asılmasıyla irkildim.. yüzeye 20 cm kadar kala takılmıştım.. sakin olmak mümkün değildi ama metanetimi korumaktan başka şansım yoktu.. 1.88 boyumla 2 m civarındaki bir suda boğulup gidebilirdim.. son nefesimle dalıp ayağımdaki ipi çözmeye çalıştım ama buna sürem yetmiyeceğini anlayınca şunu bi şeyle kesebilseydim diye düşünüp keskin bi kaya olsa diye bakınırken bacağımdaki bıçak aklıma geldi.. daha yeni aldığım ve hiç kullanmadığım için belki de panikten aklıma çağrışımlarla geldi ancak.. ve allahtan o gün o bıçağı almışım.. ipi kestiğimde ciğerlerim iflas etmiş ve yarı bilincim yitik yüzeye süzüldüm ve hayatımın nefesini aldım.. 23 euro bir bıçağa verilirmi diye az daha o dükkandan çıkacağım geldi aklıma sonraları.. ve o dalgıç ağbiye hayatımı borçlu olduğumu düşündüm.. üstelik bu olay bıçağı kullandığım ilk dalışta başıma gelmişti..bi kaç gün sonra aynı boru hattı civarında 2 kg lık bir levreği çok düşeş bir şekilde avladım.. o zamana kadar barbun ve kefalden başka bişey vuramamış bir acemi için bu bana bir mesaj gibi geldi.. bunun anısını da sonra anlatmak isterim.. bir acemi olarak belki de birçoğunuzun yaşamadığı bir tehlike yaşamış olarak haddim olmadan bir tavsiye: bıçaksız denize girmeyin lütfen

  • #2
    Çok şanslıymışsın. Umarım yeni başlayan arkadaşlara vede bıçak takmıyanlara iyi bir örnek olmuştur.

    Yorum yap


    • #3
      Hakkaten geçmiş olsun, ucuz atlatmışsın.

      Bahsettiğin gibi insanlara ekstra gibi gelen ama son derece önemli bir malzeme, ekipmanlar arasında mutlaka bulunmalı.
      kamil dikmen
      1974 istanbul beykoz

      Northern Lad

      http://zipkinci.com/galeri/data/media/3/logo_2.gif

      Yorum yap


      • #4
        Geçmiş olsun, bıçak bir lüks değil zorunluluk.
        "Totally Addicted To Bass"
        Av.Mustafa PAKER (1980) - Göztepe/?ZM?R

        Yorum yap


        • #5
          Geçmiş olsun kardeşim..

          Yorum yap


          • #6
            :arrow:

            Yorum yap


            • #7
              geçmiş olsun,gerçekten ucuz atlatmışsın.cuosto'nun sözü de olayı çok güzel özetliyor.

              Yorum yap


              • #8
                Geçmiş olsun ,bu olay umarım bütün bıçaksız dalan arkadaşlara ders olur.

                Yorum yap


                • #9
                  hakkatten buyuk gecmiş olsın bende bı daha bıcaksız gırmeyecem arkadas

                  Yorum yap


                  • #10
                    geçmiş olsun...

                    Yorum yap


                    • #11
                      usta gecdmiş olsun

                      Yorum yap


                      • #12
                        sağolun.. hepimiz sağlıkla dalalım inşallah hayat boyu

                        Yorum yap


                        • #13
                          geçmiş olsun

                          bende eğer bıçağım olmasaydı sorunlu bir gün yaşayacaktım.
                          Ama bazı bıçalara dikkat edin çok cabuk çıkıyor kabından. ben bu yüzden kaybettim.. Gitti 50 euro.....

                          Yorum yap


                          • #14
                            valla bende bazen bıcaksız giriyom korktum valla
                            bi daha hayatta bıcaksız girmem saol arkadas
                            Z?YACAN BAYAR // ?ZM?R
                            http://ziyacanbayar.blogspot.com/

                            Yorum yap


                            • #15
                              bende bundan sonra girmem bıçaksız ya gerçi bizim oralarda pek sorun olmaz ama ben her ihtimale karşı alım yanıma....
                              - AHMET AKTA?-
                              babakale-asos-kad?rga-sivrice
                              [email protected]
                              http://pic1.resimupload.com/r1/thumb_632955109.jpg

                              Yorum yap

                              Hazırlanıyor...
                              X