Duyuru

Gizle
No announcement yet.

Palamut Yapımı

Gizle
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • Palamut Yapımı

    Merhaba Arkadaşlar,
    Custom lastikler ve palamutlar konusunda bir kaç şey yazmak istedim, faydalı olacağını umarım.
    Tüfeğimizin boyuna göre arzu ettiğimiz performansı sağlaması açısından lastiklerimizi standart dışında ayarlamak mümkün. Biraz uğraşı ve beceri ile avlanma performansınızı çok daha ileri taşıyabilirsiniz. Piyasada satılan lastikler, standart kabul edilen gövde boylarına göre üretilmişlerdir. Bu klasifikasyonun dışında da çeşitli gövde boyları var. Lastik uzunluklarını istediğimiz gibi ayarlayabilirsek tüfek boyu sorun teşkil etmez
    Kısaca anlatmak istiyorum.
    Lastik boylarını belirlerken, kullanmayı hedeflediğimiz tüfeğin gövde boyu, avlanma tekniği ve fizik yapımız gibi bir kaç parametreye bakıyoruz. Lastiklerimizi optimum kullanabilirsek daha düz bir parabol yani uçuş yolu ve daha yüksek bir kinetik enerji elde edebiliriz. Bunların yanısıra palamutları da istediğimiz gibi modifiye ederek sessizlik gibi çok önemli bir avantaj kazanırız.
    * Lastiklerimizin boyu
    Prensip olarak çevirme lastik boyları, tüfek gövdesinin üçbuçukta ikisi uzunluğunda olmalıdır. Örneklersek, 100 cm bir gövde için 100 / 3,5 * 2 yani yuvarlak olarak 58 cm lastik boyu idealdir. Konumuz ağırlıklı olarak uzun açık su tüfekleri olduğu için 18-19 mm çapı öneriyorum. Gövde enini 5 cm gibi düşünürsek lastik boyundan kaybedilen bu kısmı palamut uzunluğu ile tamamlarız. Boyları ayarlarken gövde enini ilave etmiyorum. Bu şekilde biraz daha güç elde etmiş oluruz.
    * Gerekli malzemeler
    - Bir kaç metre istenen kalitede lastik. Üzeri siyah kauçuk kaplı sarı latex lastikler iyi sonuç veriyor.
    - Bakır kleps
    - Dyneema ip 1,5 mm kalınlığı uygundur. Eğer bulamazsanız kevlar ipler de olur ancak ömürleri çok daha kısadır.
    - Taşlama motoru
    - Bir kaç uzun inşaat çivisi
    - 150 lik misina ( 25-30 cm yeterlidir )
    - Plastik bilyeler. İçlerindeki delik, 150 lik misinanın 3 kere geçmesine uygun değilse matkap ucu ile genişletin.
    - Kayganlık için sıvı sabun

    Bu malzemeleri bir kenara hazırladıktan sonra işe girişebiliriz.
    1. Lastik boyunu hesap ederek işe başlayalım. Yukarıdaki formüle göre gerekli uzunluğu bulduktan sonra, lastiği kesin.

    2. İnşaat çivisini lastiğin içindeki deliğe sokun. ( resim 2 ) Bu işlem tıraşlama sırasında lastik uçlarını sağlam tutabilmenize yarıyacaktır.


    3. Taş motorunuz sabit ise çalışmak daha kolay olur. Avuç taşlama yahut spiral ile çalışacaksanız makineyi bir arkadaşınız çok sağlam tutmalı. Lastik uçlarını 45 derecelik bir açı ile tatlı bir konik olana kadar tıraşlayın. ( resim 4 ) Yavaş çalışın ve parmaklara dikkat edin. Elde edeceğiniz sonuç resimdekine benzemelidir. ( resim 5 ) Çivileri çıkarmayı unutmayın.


    4. İşin en kirli kısmını bitirip yerleri süpürdükten sonra palamut yapımına geçiyoruz.
    150 lik misinanızın ortasında bir yere bakır klepsi takın. ( resim 6 ). İçinden palamut ipini geçireceğimiz için, dışarıda bıraktığımız halkayı çok küçük yapmayın. Klepsi pensenizin yan keski kısmı ile kleps boyunca yanyana bir kaç kere ezerek sabitleyin.


    5. Misinanın iki ucunu da bilyenin içinden geçirin. ( resim 7 )
    Sonra bir ucu tekrar geçirin. ( resim 8 ) Misinanın uçlarını ikinci bir kleps içinden geçirin ve sabitleyin. Uçları dibinden 1 mm bırakarak kestikten sonra ısıtarak toplaştırın. ( resim 9 ve 10 ) Aynı işlemi tekrarlayın ve iki adet malzeme elde edin ( resim 11)
    Misina yerine bu iş için imal edilmiş mafsallı palamutlar da satılmakta. Bunları da rahatlıkla kullanabilirsiniz, ancak biraz daha sesliler.
    &

    6. Sıra geldi işin teknik kısmına. Lastiğin deliğine sıvı savun damlatın ve çiviyi kullanarak içine iyice nüfuz etmesini sağlayın.
    İpinizi, yaktığınız taraftan lastiğin içine itin. Sabırlı olun ve itmek için tornavida gibi malzeme kullanmayın. Halkalı uç dışarıda kalana kadar bu işleme devam edin. ( resimler 13,14,15 )


    7. Domuz bağı tabir ettiğimiz bir düğüm sistemi ile lastik uçlarını bağlayacağız. Bu işlem için de dyneema ip kullanacağız. Düğümü çok aşırı sıkmak lastikleri yarabilir. Bu işlemi el becerinizle hissederek yapın. İpi sağlam tutabilmek için bir parça tahtaya sararsanız çekmek daha kolay olur. Bilyeyi lastik tarafında bırakarak resimlerde gördüğünüz gibi düğümü atın ve uçları yakın.( resimler 16,17,18,19 )

    Bu işlemi her iki uca da uyguladıktan sonra işimiz bitiyor. Aradaki bağlama ipi için 2 mm dyneema kullanın. Uçları standart balıkçı düğümü ile bitirebilirsiniz. ( resim 20-21 )


    Hepsi bu kadar. Elinizde son derece sessiz bir palamutla donatılmış mükemmel bir açık su tüfeği bulunuyor. İp palamut konusunda dikkat etmeniz gereken bir kaç nokta var. şişlerin çentikleri son derece aşındırıcıdır. Suya girmeden önce çok ince bir eğe ile çentik kenarlarını yumuşatın. İpin ömrünü uzatırsınız. Ayrıca yanınıza muhakkak yedek ip alın. Bu ipleri önceden gerekli boya kesip uçlarını yakın. Kabzada varsa çengele veya kemerinizdeki bir halkaya bunlardan bir kaç tane bağlarsanız av sırasında kolayca değiştirisiniz.
    Resimler; Gilles Naviliat

    Hepinize mükemmel trofeler
    Jak Boeno
    15,02,05

  • #2
    Cevap: Palamut Yapımı

    2005't açılmış bir konu ama gayet başarılı görünüyor,bu sisttemi deneyen,kullanan var mı acaba? benim kafama takılan nokta misina kullanımı oldu da o yüzden soruyorum

    Yorum yap


    • #3
      Cevap: Palamut Yapımı

      konuyu hortlattım kusura bakmayın o anda kafam nasıl çalıştı bende bilmyorum,bu bildiğimiz ip palamut ya :)

      Yorum yap

      Hazırlanıyor...
      X