Duyuru

Gizle
No announcement yet.

deniz salyangozu

Gizle
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • deniz salyangozu

    evet arkadaslar genelde tum dalışlarımda karsılastıgım kabuklarına bayıldıgım fakat ıcındekını yemedıgım daha dogrusu yenırse nasıl yenır tadı nasıl nasıl ıcı cıkar seklındekı soruların cevabını bulamadıgım ıcın yorumsuz kaldıgım bır konu bılgısı olan arkadaslar buyrun topik sizlere saygılar ?

  • #2
    kefkende bi balıkçı mühürlü olanları haşlıyodu baya bi lezzetliydi. Kara salyangozu yediyseniz tadı ona benzyo.

    Yorum yap


    • #3
      denemedım ama tarıfı var ıse sevınırım ve muhurden kasıt nedır ?

      Yorum yap


      • #4
        malesef tarifi yok ama bildiğim kadarıyla sadece haşlıyolar.

        mühürde salyangoz cinslerini elinize aldığınızda sert kabuk benzeri bişeyle kabuğun ağızını kapatırlar onlara mühür deniyo. Haşlanınca o mühürler kendiliğinden düşüyo, sonrada çatalın ucu yardımıyla hayvanı dışarıya çıkarıyosunuz.

        Yorum yap


        • #5
          okey kısıtlıda olsa bılgı bılgıdır tesekkur ederım :)

          Yorum yap


          • #6
            Bu bahsedilen tahmin ettiğim gibi "küllük" olarak tabir edilen canlı ise, Trabzon'da (ben orada gördüm, başka yerlerde de vardır sanırım) toplanıp bunu işleyen firmalara gönderildiğini, burada da konserve yapılıp yurt dışına ihraç edildiğini biliyorum.
            kamil dikmen
            1974 istanbul beykoz

            Northern Lad

            http://zipkinci.com/galeri/data/media/3/logo_2.gif

            Yorum yap


            • #7
              evet aynen o cagrı bey fakat gayret arkadası ıkna etmek zıra kabugunu bıze ısteklı vermıyor zorla alıp ıcınıde zayı etmek bıze yakısmıyor bır yontem bulup ıcını yemek ve kullugumuze kavusmak ıcın butun bu caba saygılar :)

              Yorum yap


              • #8
                valla ben bikaçtane topladım haşladım çıkan etinide tavada kızarttım....çok sert bi eti var halka halka kestim,kalamarı anımsatıyo hafiften,ben beğenmiştim...

                Yorum yap


                • #9
                  Tam emin değilim ama yanılmıyorsam şu şarapların mantarını açmakta kullanılan tirbüşona benzer bir alet vasıtasıyla içini çıkarıp kullanıyorlardı. Ama dediğim gibi pek emin değilim. Haşlamak da belki faydalı olabilir ama içerdeki için faydalı olmayacağı kesin :)
                  kamil dikmen
                  1974 istanbul beykoz

                  Northern Lad

                  http://zipkinci.com/galeri/data/media/3/logo_2.gif

                  Yorum yap


                  • #10
                    Deniz salyangozu en sevdiğim deniz mahsullerinden biridir.Adı itici olduğundan pek kimse yemez.Hazırlaması biraz zahmetlidir ama lezzetine değer.Önce kabuklarıyla birlikte bir taşım kaynatın ve etini kabuğunun içinden çıkarın.
                    Etlerin beyaz kaslı kısmını alın geriye kalan iç organları atın.
                    Bu beyaz kısımları düdüklü tencereye koyup 2 saat kadar haşlayın yoksa çok sert olur ciklet gibi çiğnersiniz.Haşlama işlemi tamamlanınca söğüş olarak salatasını yapabilirsiniz.
                    Benim favorim ise tavasıdır . kesmeşeker gibi doğrayıp şişe dizin hafif unlayıp atın tavaya tavada fazla bekletmeyin tahminen 1 dk da çıkartın.Biraz limon ve maydanoz yanında rakı........afiyet olsun..

                    Yorum yap


                    • #11
                      sagol tarık burada bol var ama nasıl olur pek bılımıyoreuz bır denemek lazım tesekkur ederım

                      Yorum yap


                      • #12
                        abi o dedikleriniz matya olmasın bizim izmirde en baba çupra yemidir o kabuğu çok sert olur kırması ölüm etide çok sert ve deliğide kapatıyor ufak bir parça sert madde ile. eğer dediğiniz bu ise bende deniycem yemeyi.

                        Yorum yap


                        • #13
                          Rapana olarak da bilinir.Aman Taygun yanlış birşey yemeyesin.Sen bize lazımsın.

                          Yorum yap


                          • #14
                            rapana

                            değerli balıkçı arkadaşlarım aranıza yeni katıldım yani 19.09.2005 tarihinde sitenizden haberdar oldum ve bugün kayıt oldum.Bu zıpkınla dalış işi bende 6 yıl önce başladı.Ben şu anda kamuda çalışıyorum ve su ürünleri sorumlusuyum yani bir yandan işin resmi boyutu ilede ilgileniyorum.Rapana yani deniz salyangozunu biliyorum etini pişirdim ama yiyemedim çok sertti.Buralara 2-3 ay önce samsundan birtakım balıkçılar geldi rapana avlamak için izin belgelerini ibraz ettiler ve gerekli incelemelerden sora izin verildi.onlardan edindiğim bilgiye göre çok lezzetliymiş ve çok besleyici birazda afrodizyak tesirli bir deniz canlısı.uzakdoğuya ihracatı yapılıyormuş.o arkadaşa ulaşabilirsem sizin için ve tabi kendim içinde ayrıntılı tarifini alır yollarım çünkü onlar yiyorlarmış ve biliyorlar işi.sağlıcakla kalın bol avlar

                            Yorum yap


                            • #15
                              Afrodizyak etkisi olduğu doğru.Kalamar + karides + ahtapot + pavurya karışımını andıran çok yoğun bir lezzete sahiptir.Aman fazla kaçırmayın yoksa sabaha karşı uykudan uyandırıyor.

                              Yorum yap

                              Hazırlanıyor...
                              X